Hadir dan Lengkapkanlah Diriku Duhai Bidadari


Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t,

http://4.bp.blogspot.com/_NSQONnc3cM8/S6bV1C-HsTI/AAAAAAAABco/DB5_fthC5Xw/s400/pencuri.PNG

Sweet nye gambar kat atas tu kan..adeii napa la sejak masuk final year ni diri rasa serba kekurangan dan kesunyian..Seperti memerlukan pendamping dalam menempuh ranjau perjuangan yang sangat panjang ni...Ya Allah kuatkan lah diri ku..Masih adakah lagi muslimah seperti gambar di atas buat hamba mu yang hina ni..Aku masih menanti dan terus menanti hingga sampai saat bidadari ku itu hadir dalam hidup ku~~~

P/s :- Buat sahabat2, belajar lah untuk menjadi dan bukannya untuk mencari...Maksudnya jika kita mahu mencari pasangan yang soleh/solehah seharusnyalah kita sendiri dahulu perlu menjadi seorang yang soleh/solehah ..Ingatlah Allah ada berfirman :

Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. [Surah al-Nur, ayat 26]

Sedikit tambahan dariku buat renungan bersama

"Berikan hatimu hanya untuk Allah, nescaya Allah akan menemukan mu dengan insan yang terbaik"

Wallahualam...

7 comments:

  1. "dan bahwasanya Dialah yang menciptakan berpasang-pasangan laki-laki dan perempuan,".53:45.

    yeay...mkn nasik minyak umh madno dlu~lalala...:)

    ReplyDelete
  2. nyak nyak nyak.
    madno..bukan ko sorg je yg rasa gitu..u're not alone ar bro..fuhh.

    ReplyDelete
  3. apeks : lolz..mungkin tidak..mad dulu kot..de dah ada cincin :D

    sham : wah ada teman..buat majlis sekali jom..jimat kos..hehe :D

    ReplyDelete
  4. kih3...ke nk wt skali ngn mad?waaa...nk join beb...skali r 4 org...lalala~~
    note:aku pn ade cincin...nga3...

    ReplyDelete
  5. hoho..xle blah syam (K)...4 orang ker?include amad??hrmm..nmpak nye mungkin ada sponsor dari ANGKASA di situ..a trip to Genting mybe...huhu

    note: cincin ang ada batu..cincin mad xde..putih bersih :D

    ReplyDelete
  6. wahhh...dah jatuh tahap wajib kawen dah nie...hehehe..akak doakan moga anta dianugerahkan seorang bidadari yang sentiasa meringankan tugas dakwah anta kelak..aminn Ya Rabb..insyaAllah..

    ReplyDelete
  7. aminnnn...moga dipercepatkan..hehe :D

    ReplyDelete