ISLAMIC FASHION SHOW 2010 JELAS MENGHINA ISLAM

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t,

Masih terngiang-ngiang lagi di telinga aku ni tentang hal malam tadi..Seorang sahabat menceritakan tentang satu event yang dinamakan islamic fashion show yg dikatakan telah menghina Nabi Muhammad s.a.w..Agak panas juga la telinga ni mendengar..Pertamanya kerana ada orang menghina nabi kita dan keduanya kerana orang yang menganjurkan pesta fashion tu adalah orang-orang ternama dari "Malaysia"..Negara kita...Ya!! negara yg mana pemimpin2 kononya melaung-laung kan slogan hidup islam..negara islam contoh dan sebagainya..Tapi pada hakikatnya???Anda nilai lah sendiri gambar-gambar ini..

Islamkah ini???


malu..memang memalukan


Inilah gambar yg menghina nabi kita!!

Sedih, geram, dan macam-macam perasaan lagi timbul..Rasa cam nak tembak je sapa-sapa yang terlibat dalam benda-benda laknatullah seperti ni..Tak payah la guna nama ISLAM ..Guna la nama lain..Jahiliyah Fashion Show 2010 ker..kan lagi ok..Pastu siap ada nama nabi muhamad lak tu.. Bila orang tak paham Islam camni la jadi nya..berlagak konon mereka lah yang paling tahu tentang Islam..Nauzubillahi min zalik..Jauhkanlah kami dari sikap seperti ini Ya Allah :(

P/s : Maaflah sebenarnya ni bukan entri politik.Yang gambar last tu tak de kene mengena dengan yang hidup ataupon yang mati k..Yang hak tetap hak dan yang batil mesti kita tegur dan tentang..Renunglah satu firman Allah :

" Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al Qur'an bahwa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki perbincangan yang lain. Karena sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam Neraka Jahanam." ( An-Nisa : 140)



2 comments:

  1. Hmm.. Manusia adalah sebaik-baik kejadian yang Allah pernah cipta...Akal hanya ada pada manusia, kalau tak leh guna jugak, mgkin btter bagi kat haiwan,ye dak?...

    ReplyDelete
  2. betul tu...benda ni Allah dah sebut dalam Al-Quran dah :

    Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk (isi Neraka Jahanam) kebanyakan daripada jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakan oleh mereka untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakan oleh mereka untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakan untuk mndengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binarang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.
    (AL A’raf: 179)

    ReplyDelete