SUBHANALLAH SEMOGA SEMAKIN BERTAMBAH IMAN KITA

Salam...hari ini ak rasa cam nak baca paper..so ak bkak la tenet kan..taip harian metro..bukak pnye bukak ak jmpe satu berita yg sgt menarik dan menyentuh hati..So ak nak share ngn sahabat2 skalian..ni ak copy kan berita tu tuk korunk...semoga bermanfaat :-

Ayat suci di badan bayi


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2Q1Z92icpfmOUM2l-ym_31JdsCkNZv8eJ0OVxEeRwUPbCETQPwrEVqN4tFNol4CEQ_DXgsXOBzqBptrJ9JLTSLg4rNpZv3q9Rk0Qfi6GiyL-Jq2vlUwiCMcl0txLY_SPtcaZqVEB_Mfxt/s400/mainpix.jpg



MAKHACHKALA: Seorang bayi Dagestan membingungkan doktor apabila ayat suci al-Quran ditemui pada tubuhnya.


Ibu bapa kanak-kanak berusia sembilan bulan itu, Ali Yakubov, berkata mereka terkejut apabila perkataan Allah timbul pada dagunya sejurus selepas dia dilahirkan.

Sejak itu, beberapa ayat suci dalam bahasa Arab muncul pada belakang, lengan, kaki dan perut Ali.

Keluarganya mendakwa, ayat lama akan hilang dan ayat baru pula muncul.

Biasanya, ia berlaku dua kali seminggu, iaitu setiap Isnin dan malam Jumaat.


Pegawai perubatan berkata, mereka tidak dapat menjelaskan kejadian misteri itu tetapi menolak kemungkinan ditulis seseorang pada kulit kanak-kanak itu.

Ibunya, Madina, berkata dia dan suaminya semakin patuh dalam melakukan suruhan agama selepas kejadian itu.

Madina dan suaminya pada mulanya tidak menunjukkannya kepada sesiapa penemuan itu sehinggalah baru-baru ini apabila perkara itu didedahkan kepada doktor.

Ali kini menjadi tumpuan masyarakat Islam di Dagestan.

Anggota Parlimen tempatan, Akhmedpasha Amiralaev, berkata kanak-kanak itu adalah tanda kebesaran Tuhan.

“Allah menghantarnya ke Dagestan dalam sebagai tanda untuk menghentikan keganasan dan ketegangan di negeri kami,” katanya.

Menurut Madina, Ali biasanya meragam apabila kejadian aneh itu berlaku.

“Dia akan menangis dan suhu badannya meningkat. Sukar untuk memegangnya ketika itu.

“Tubuhnya pula bergerak aktif, memaksa kami meletakkannya dalam buaian.

“Sungguh sedih melihat dia menderita ketika itu,” katanya.

Seorang imam tempatan, Abdulla, memberitahu penduduk tempatan, memang ada ayat dalam al-Quran yang menyatakan, Tuhan akan menunjukkan kekuasaan-Nya di pelbagai tempat dalam dunia, selain pada diri manusia sendiri untuk membuktikan bahawa al-Quran itu kitab yang benar.

“Kejadian itu tidak sepatutnya disembunyikan,” katanya. - Agensi

p/s : SUBHANALLAH
, Maha Suci Allah yg telah menciptakan langit dan bumi..Sahabat2 ku ambil lah iktibar dari kisah di atas..Telah terbukti yg Islam itu adalah agama yg satu..agama yg benar. so maksudnya apa??!!Maksudnya segala janji2 Allah tentang nikmat syurga dan AZAB AKHIRAT tu juga BENAR...tp terasa sgt sedih r kan bila mengenangkan masih ramai lg di antara kita yg still pekak dan buta..tidak mahu melihat keagungan Allah ini..fikir2 kan lah..

No comments:

Post a Comment